Září 2009

čauik

30. září 2009 v 11:22 | Lady DaFfy
Těšte se na 1.října bude zveřejněna P!nk-please don´t leave me s akordy !

So much for my happy ending-Avril Lavgne

27. září 2009 v 12:07 | Lady DaFfy |  akordy a texty
So much for my happy ending

Emi C G D X2
oh oh, oh oh, oh oh...


EmiLet's start this over

It's not like we're Cdead

Was it something I Gdid?

Was it something You Dsaid?

Don't leave me Emihanging

In a city so Cdead

held up so Ghigh

On such a breakable Dthread


You were Call the things I Dthought I knew

And IC thought we could Dbe


CHORUS

You were Ceverything,Geverything that I Dwanted

We were Cmeant to be,Gsupposed to be,but we Dlost it

all the Cmemories,soG close to me,just Dfade awayEmi

AmiAll this time you were pretending

CSo much for my happy ending
Emi C G D
oh oh, oh oh, oh oh...


You've got your dumb friends
you know what they say
They tell you I'm difficult
But so are they
But they don't know me
Do they even know you?
All the things you hide from me
All the shit that you do


You wereC all the things I Dthought of you

And I Cthought we could Dbe


CHORUS


EmiIt's nice to know you were Cthere

Thanks for asking like you Dcared

And making me feel like I was the Conly one

DIt's nice to know we had it Call

Thanks for watching as I Gfall

And letting me know we were Ddone

CHORUS X 2
Emi C G D
oh oh, oh oh, oh oh... X2

kytara

24. září 2009 v 15:54 | Lady DaFfy |  kytara

Technika - trsátko



Zvládnout techniku hry trsátkem, znamená přinést svému nástroji oběti v podobě času. Neznamená to pouze nastudovat správné držení ruky a teorii, ale je třeba čas na to, aby si ruka na nový pohyb zvykla. Pokud zajdete poprvé do posilovny, jistě si nenaložíte "plnou".

S kytarou je situace stejná - hra je pro vybrané jemné svaly zátěž a nový druh pohybu.
Proto se vám bude úroveň koordinace a přesnosti postupně zvyšovat v přímé úměře k odcvičenému času a kvalitě cvičení.


V této kapitole se dozvíte :

- čistota tónu - co ovlivňuje kvalitu tónu a na co je třeba se soustředit při cvičení
- základní techniku hry trsátkem (sólová hra)
- základní cvičení pro pravou ruku
- prstoklad a správná poloha levé ruky
- cvičení stupnic a melodických řad
- co je paternování a jak vám může pomoci

Čistota tónů

Čistota a kvalita tónu je prvořadá a nejdůležitější záležitost, kterou byste se měli zabývat od samého začátku. Celá hra se skládá z jednotlivých tónů a pokud tyto základní jednotlivé tóny nezahrajete čistě a přesně, nebude vaše hra k užitku. A ubezpečuji vás - nejde to nijak zamaskovat.




Technika úderu trsátkem

Začnu příkladem: pokud budete chtít rozříznout pilou špalek, nejjednodušší bude žezat přesně kolmo, aby byl řez co nejkratší. Podobné je to s úderem trsátka na strunu.


1/ trsátko musí strunu v pohybu přetlačit, ne před ní uhnout (důležitá je správná kombinace síly strun a síly trsátka - viz. kapitoly Struny , Trsátko)

2/ trsátko nesmí být tak měkké (pro sólovou hru) - nemělo se se při úderu příliž ohýbat pod strunami. Tím by spotřebovalo většinu energie pro sebe a strunu by tak správně nerozeznělo.

3/ Pohyb trsátka musí být v bodě styku se strunou kolmý na strunu. Pokud by byl šikmo, v tónu by bylo slyšet jak se šoupe po struně a ovlivní to navíc techniku pohybu ruky. V pozdější době budete trsátko různě naklánět podle potřeby zabarvení tónů - v začátcích je to ale chyba.

4/ Pohyb trsátka dolů i nahoru musí být pravidelný, kyvadlový a stejný v obou směrech.

5/ Doporučuji vám pořídit si metronom (nejlépe dřevěný) a cvičit podle něj. Bude vás to i více bavit. Zpočátku si rychlost kyvadla nastavte na 40 ( či nejpomalejší tempo), nechte si ho tikat na každý úder a toto vždy držte do té doby, než se vám podaří zahrát dané cvičení s přehledem, čistě a správně. Vytvořte si v cvičení systém a cíl, pak pro vás bude cvičení snažší.

6/ Cvičení provádějte v pomalé rychlosti !!! - aby se vám pohyby dobře zažily. V pomalém tempu máte čas sledovat techniku úderu i výsledný zvuk. Rychlost v počátcích není důležitá, spíše vám uškodí. Pokud budete cvičit poctivě a pomalu , rychlost se dostaví sama později. Primárním vašim cílem je správná technika, nikoliv rychlost. Pokud ale budete předčasně zrychlovat, vaše hra nebude čistá, rytmická a často se to už v budoucnu nesrovná.

7/ Každé cvičení doporučuji zahrát v základní pomalé rychlosti minimálně 1000x. Rozhodně to ale necvičte na jeden zátah. Pokud cítíte únavu ruky dejte přestávku, nebo nechte cvičení na další den - věřte, že takto bude vaše cvičení efektivní. Vyzkoušejte počáteční dávky cvičení 15-20 minut, 2x za den, cvičte poctivě, čistě, pomalu a výsledky se dostaví v krátké době.






Standardní držení trsátka

Standardně se trsátko drží pouze mezi palcem a ukazovákem. Trsátko si položte na ukazováček v místě posledního kloubu a přiklopte palcem. Při správném držení má trsátko orčitou volnost pohybu pouze v jednom směru. Viz. obr. níže.

Držení trsátka:

Držení trsátka




Držení trsátkaDržení trsátka



Následující obrázky demonstrují chyby v držení:

Držení trsátkaDržení trsátka

Myslím že je důležité zpočátku pochopit systém jak má trsátko fungovat, jakým způsobem se má správně pohybovat a vyzkoušet standardní držení. Postupem času si ale ruka většinou sama upraví polohu tak, jak je jí to přirozené.
Pokud tomu ale necháte zcela volný průběh, existuje zde nebezpečí, že se dostanete na své stylové maximum a dál už se nebudete zlepšovat, protože vaše postavení ruky a trsátka nebude ideální.

Existují jisté standardy držrní trsátek, ale opět najdete spoustu příkladů hráčů, kteří trsátko drží po svém. Mezi světovými hráči ale najdete i několik, kteří mají podobné držení, které výše označuji za chybu. To jen dokazuje, že neexistuje jediný správný způsob výuky, nicméně vám doporučuji, se alespoň zpočátku držet standardů, který vychází z přirozeného rozložení pohybu a těžiště ruky.



Cvičení pro pravou ruku

Trsátko - cvičení na jedné struně :
tato šipka znázorňuje úder trstátka na strunu ve směru od basových strun dolů. Směr zakteslení v tabulatuře odpovídá i směru trsání, pokud právě kytaru držíte a hledíte na hmatník ( jako když pomyslně tento papír-obrazovku položíte na hmatník).
Pozn.: první úder trsátka v následujících cvičeních je vždy veden směrem dolů( od bas. strun, směrem k podlaze).




Trsátko - cvičení na jedné struně





Cvičení č. 1.
Následující cvičení ( všech 8 úderů) se provádí nejdříve na nejtenčí struně, tak jak je zde zapsáno, vždy alespoň po 10 sériích. Mezi každou sérií si dejte poloviční pauzu ( pokud cvičíte s metronomem na každý úder, pauza bude tím pádem dlouhá 4 tiky) - tímto si zároveň cvičíte rytmus a cítění pro délku tónů.

Trsátko - cvičení na jedné struně


Až toto cvičení na jedné struně zvládnete, postupně vysřídejte stejným způsobem všechny struny. Odpor strun se bude se sílou strun stupňovat a dejte si záležet na čistotě a pravidelnosti zahraných tónů.



Následující cvičení provádějte stejným způsobem, jak je popsáno výše.Vždy začnete na spodních strunách a po jedné struně postupně přecházejte na struny basové.
Nepřeskakujte a na každé další cvičení přejděte až po zvládnutí předchozího.


Cvičení č.2
Po zvládnutí tohoto cvičení na struně "e" a "h" , přejděte na další dvojici strun "h" + "g", atd.

Trsátko - cvičení na 2 strunách


Cvičení č.3
Toto cvičení pro vás bude možná zpočátku obtížné. Můžete si jej zpočátku rozdělit na polovinu (po 4 notách) a každou z polovin cvičit zvlášť.

Trsátko - cvičení na 2 strunách


Cvičení č.4

Trsátko - cvičení na 2 strunách




Cvičení č.5
Trsátko - cvičení na 2 strunách


Cvičení č.6 ( rytmické)
Zde je pomocí "X" vyznačena pomlka (mezera). Pohyb ruky je zcela stejný jako v případě, že by úder byl hraný, pouze na strunu "nebrnknete".
Trsátko - cvičení rytmu

Cvičení č.7 ( rytmické)
Začínáme opět úderem směrem dolů
Trsátko - stupnice C dur


Další cvičení si již vytvořte podle svého a může te je i různě kombinovat. Zásada je: pokud narazíte ve hře na nějaký problém vytvořte si na daný problém variantu vlastního cvičení a cvičte to poctivě, pomalu , až vám to půjde.



Prstoklad a poloha levé ruky

Základní melodické řady a stupnice lze zahrát v rozsahu 4 polí na hmatníku, takže každé jednotlivé pole vždy bude celé obsluhovat jeden určený prst.

Pro 1 polohu tedy platí:

1 pole - ukazováček
2 pole - prostředníček
3 pole - prsteníček
4 pole - malíček




Kytara - prstoklad levé ruky v 1. poloze



Níže pro je pro ilustruci zaznamenán základní prstoklad levé ruky při hře v 5. poloze :



Kytara - prstoklad levé ruky v 5. poloze



Poloha levé ruky




Správné držení levé ruky - konce prstů směřují kolmo na hmatník, palec tvoří oporu ve středu (nebo jen lehce nad středem) zadní části krku.

Kytara - držení levé rukyKytara - držení palce ruky



Příklad chybných držení.
Ve všech třech následujících příkladech jsou možnosti levé ruky limitovány a malíček je blokován. Hráči, kteří takto drží kytaru, mají blokovaný malíček a nemohou ho používat pro sólovou hru i pro některé druhy akordů.

Někteří hráči si však tímto držením ulehčují při hře běžného doprovodu (zejména pokud mají kytaru zavěšenou na popruhu). V případě potřeby však umí tito hráči přejít do správného držení - pak to zásadní chybou není, ale pro začátek vám rozhodně tuto variantu nedoporučuji.
Příklad chybného držení:

Kytara - chybné držení levé rukyKytara - chybné držení levé rukyKytara - chybné držení levé ruky





Cvičení stupnic a melodických řad

Dále se vás v několika vybraných příkladech, pokusím nasměrovat k možným a užitečným variantám cvičení. Jistě pro vás nebude problém v případě potřeby na toto navázat a vytvořit si vaše vlastní varianty.

Čísla v tabulatuře znázorňují pražce (pole) ve kterém se daná struna stiskne. Pozor na rozdíl v tabulatuře ve značení akordů (tam tabulatura obsahuje pražce a čísla značí prsty).

Nula značí úder na prázdnou strunu .
Šipka udává smět pohybu trsátka (vysvětleno již výše).


Stupnice C dur, v rozsahu jedné oktávy

Trsátko - stupnice G dur




Stupnice G dur, v rozsahu jedné oktávy

Trsátko - stupnice G dur




Stupnice ve 2 oktávách, hraná v obou směrech. Na konci jsou přidané tóny, aby počet not (tónů) seděl do taktů.

Trsátko - stupnice G dur, 2 oktávy




Takto lze napojovat a cvičit stupnice i běhy ( u jednooktávových přidejte vždy na konci 1 tón, aby vám cvičení vyšlo do taktu). Spojujte si více oktáv, nebo melodické běhy do úseků o 8 notách (vždy sudý počet not - 4,8,16,32). Pak je možné stupnici nebo běh cvičit v nekonečné smyčce dokola.



Názvy jednotlivých tónů v 1 - 4 poli.
Mapu celého hmatníku naleznete v kapitole Mapa hmatníku


Trsátko - tóny na hmatníku


Zde jsem vám vypsal jména not (tónů) na hmatníku v prvních 4 polích. Z těchto tónů můžete příp. najít a zahrát všechny stupnice v rozsahu jedné oktávy. Samozřejmě názvy zvýšených tónů, např. f#, c#, atd., jsou u kytary enharmonicky zaměnitelné za snížené Gb, Db, atd. Více se o stupnicích a jejich tvorbě dozvíte v kapitole Teorie a základy harmonie



Paternování

Paternování je nejen užitečný způsob cvičení, ale části paternů můžete využívat i ve svých sólech při improvizaci. Princip spočívá v tom, že např. jednotlivým stupňům (tónům) ve stupnici přidělíte číslo např.

stupnice Cdur: c=1 , d=2 , e=3 , f=4 , g=5 , a=6 , h=7 , c=8 ,

a dále tvoříte vlastní pravitelné matematické řady, nejlépe po 16 a 32 stejně dlouhých tónech, které pak hrajete . Pokud je budete hrát v těchto úsecích, můžete je bez problémů použít v sólech, protože už budete mít v hlavě jejich přesnou délku.

Příklad paternu č.1 : 123, 234, 345, ...atd. + zpět.
Příklad paternu č.2 : 1231, 2342, 3453,...
Příklad paternu č.3 : 13, 24, 35, 46,...


Paterny si vždy zapište do tabulatury a rozdělte je na takty kvůli vaší snažší orientaci v zápisu.

katy perry tinking of you

20. září 2009 v 19:24 | Lady DaFfy |  akordy a texty
GComparisons are Deasily done
Once you´ve Emihad a taste of perfeCction
Like an Gapple hanging Dfrom a treeEmi
I picked the ripest one
I still Cgot the seed

DYou said move Emion
Where do I Cgo
I guess second best
Is all CmiI will know

Cause when GI´m with him
I am Amithinking of you
CThinking of you
DWhat you would do if
You Gwere the one
Who was Amispending the night
Oh I Cwish that I
Was Cmilooking into your eyes

You´re like an Indian summer
In the middle of winter
Like a hard candy
With a surprise center
How do I get better
Once I´ve had the best
You said there´s
Tons of fish in the water
So the waters I will test

He kissed my lips
I taste your mouth
He pulled me in
I was disgusted with myself

Cause when I´m with him
I am thinking of you
Thinking of you
What you would do if
You were the one
Who was spending the night
Oh I wish that I
Was looking into...

EmiYou´re the best
And yes I do Aregret
How I could Clet myseDlf
Let you go
EmiNow the lesson´s learAned
I touched it I was Cburned
Oh I think you should Dknow

Cause when I´m with him
I am thinking of you
Thinking of you
What you would do if
You were the one
Who was spending the night
Oh I wish that I
Was looking into your eyes
Looking into your eyes
Looking into your eyes
Oh won´t you walk through
And bust in the door
And take me away
Oh no more mistakes
Cause in your eyes I´d like to stay...
stay....

katy perry i kissed a girl

20. září 2009 v 19:23 | Lady DaFfy |  akordy a texty
EmiThis was nevGer the way i Amiplanned,
not Cmy intention.
Emii got so bGrave, drink in Amihand,
lost Cmy discretion.
EmiIt's not what Gi'm used to,
Amijust Cwant to try you on.
Emii'm curiGous, for youAmi,
caught Cmy attention.

EmiI kissed a Ggirl,
and I liked Amiit.
The taste of her Ccherry chapstick.
EmiI kissed a Ggirl,
Just to try Amiit.
I hope my boyCfriend don't mind it.
EmiIt felt so Gwrong,
It felt so Amiright.
Don't mean i'm Cin love tonight.

EmiI kissed a Ggirl,
And I liked Amiit.
C I liked it

No, I don't even know your name,
It doesn't matter.
Your my experimental game,
Just human nature.
It's not what good girls do,
Not how they should behave.
My head gets so confused,
Hard to erase.

I kissed a girl,
and I liked it.
The taste of her cherry chapstick.
I kissed a girl,
Just to try it.
I hope my boyfriend don't mind it.

It felt so wrong,
It felt so right.
Don't mean i'm in love tonight.

I kissed a girl,
And I liked it.
I liked it

Us girls we are so magical,
Soft skin, red lips, so kissable,
Hard to resist, so touchable.
To good to deny it.
Ain't no big deal,
Its innocent.

I kissed a girl,
and I liked it.
The taste of her cherry chapstick.
I kissed a girl,
Just to try it.
I hope my boyfriend don't mind it.

It felt so wrong,
It felt so right.
Don't mean i'm in love tonight.

I kissed a girl,
And I liked it.
I liked it

avril lavigne when youre gone

18. září 2009 v 17:11 | Lady DaFfy |  akordy a texty
Avril Lavigne...When you´r gone
I Galways needed Dtime on my Emiown
I never thought CI´d need you there when I Dcried
And the Gdays feel like yearsD when I´m alone
And the bed where you Clie is made up on your Dside

When Cyou walk away I count the Gsteps that you take
Do you Csee how much I need you right Dnow

REFREN:
When you´re Cgone the Emipieces of my Dheart are missing you
When you´re Cgone the Emiface I came to Dknow is missing too
When you´re Cgone the words I Emineed to hear
to Galways get me Dthrough the Cday
And make it okD
I miss Cyou

I´ve Gnever felt this Dway beforeEmi
Everything that I Cdo,reminds me of Dyou
And the Gclothes you left,they Dlie on the Emifloor
And they smell just like Cyou,I love the things that you Ddo

When Cyou walk away I count the Gsteps that you take
Do you Csee how much I need you right Dnow

REFREN

EmiWe were made for each Cother
Out here foGrever
I know we Dwere
H7Yeah,yeah

EmiAll I ever wanted was for you to know
CEverything I do I give my heart and soul
AI can hardly breath I need to feel you here with Dme

REFREN
//<![CDATA[ //]]>

miley cyrus the climb

18. září 2009 v 17:04 | Lady DaFfy |  akordy a texty
DI can almost see it
TAhat dream I'm dreaming but
TGhere's a voice inside my head sayin,
YAou'll never reach it,
EDvery step I'm taking,
EAvery move I make feels
LGost with no direction
MAy faith is shaking but
IBmi Got to keep tArying
Got to kGeep my head held hAigh

ThDere's always going to be another mountain
IA'm always going to want to make it move
AGlways going to be an uphill battle,
SAometimes you going to have to lose,
AinD't about how fast I get there,
AAin't about what's waiting on the other sG, Aide
It's the clD, A, G, Aimb

ThDe struggles I'm facing,
TAhe chances I'm taking
SGometimes they knock me down but
NAo I'm not breaking
TDhe pain I'm knowing
BAut these are the moments that
IG'm going to remember most yeah
JAust got to keep going
AndBmi I,
I got to be sAtrong
Just kGeep pushing Aon,

TDhere's always going to be another mountain
IA'm always going to want to make it move
AGlways going to be an uphill battle,
SAometimes you going to have to lose,
AinD't about how fast I get there,
AAin't about what's waiting on the other sG, Aide
It's the clD, A, G, Aimb

DThere's always going to be another mountain
IA'm always going to want to make it move
AGlways going to be an uphill battle,
SAometimes you going to have to lose,
AinD't about how fast I get there,
AAin't about what's waiting on the other sG, Aide
It's the clD, A, G, Aimb

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It's all about
It's all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

scene

18. září 2009 v 16:56 | Lady DaFfy |  obrázky

Agojky

8. září 2009 v 20:33 | Lady daffy |  obrázky
Agojky zdravím všechny návštěvníky mého blogu ! X
O

Doufám že se vá na mém blogu bude líbit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Na blogu budu 4x týdně někdy i častějc !!!!!!! XD
Dezz budu měnit každý měsíc !!!!

Papik!!!!!!!!